nachtje thuis geslapen - Reisverslag uit Lima, Peru van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu nachtje thuis geslapen - Reisverslag uit Lima, Peru van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu

nachtje thuis geslapen

Door: Arjan en Mariska

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Mariska

15 Oktober 2006 | Peru, Lima

He hallo allemaal

Donderdag en vrijdag hebben op en rond het titicacameer door gebracht. We zijn naar floating islands geweest. Oftewel eilanden gemaakt van klein en veel riet! Dit zijn dus gewoon drijvende eilanden, erg leuk om te zien hoe deze mensen daar leven en dat die eilanden ook blijven drijven. Na 3 uur varen over het hoogste navigeerbare meer (3810 meter) zijn we op het eiland amantanani aangekomen. Daar hebben na een welkom dansje kennis gemaakt met onze familie waar we een nachtje bleven logeren. Gian was de dochter van Pa en Ma, namen zijn ons even ontschoten. En pa en ma spraken alleen de dialect van het eiland en geen spaans. Maar na een zware lunch een mooie tocht ( Maris ging onderweg 4x bijna dood, maar als een goede wandel begeleider heb ik haar ook naar boven gekregen!?) gemaakt naar de top van het eiland op 4000 meter en genoten van de zonsondergang. Het diner in een lemen keuken bij kaarslicht is een nieuwe ervaring. En uiteraard s{avonds lekker stappen in de dicso. Alleen wel in traditionele kleding. Erg leuk!!! O ja stel je voor dat je je ogen dicht heb en dan over onverharde wegen langs een afgrond van enkele meters naar de disco en weer terug moest lopen. Haha dus geen bier voor mij!!!!

De dicso was erg leuk met 4 sfeer TL balken en cola voor de meisjes en bier voor de mannen!!! Na een avond stappen tot 10 uur en een enerverende wandeling terug onder begeleiding van het licht van de mobiele telefoon( lampje van de zaklamp ging kapot zoals altijd als je iets nodig heb)heerlijk in ons bedje. Lag wat hard en de ezel was ook vroeg wakker, maar de pannenkoeken als onbijt waren erg lekker. Op Vrijdag hebben nog een mooie wandeling gemaakt op het eiland Taquille. Lekker gegeten en daarna drie uur terug varen, onderweg enkele keren zwemvest aan en uit. De politie voerde 2 langs dus vesten aan en bootsman onder het luik. ( te weinig vesten.....)

Zaterdag stond in het teken van treinen. Om 8 uur vertrok de trein naar Cusco. De bankjes waren gebouwd op peruaanen en geen lange europeaanen. Maar ondanks alles een zeer mooie treinreis en om 18 uur zijn we in Cusco aangekomen.

Morgen naar de locale markt en de heilige vallei.

O ja wel erg handig zo´n was vrouwtje in NL alvast bedankt!!!!!!!

we gaan maar even wat eten met andere reizigers

doei doei

Arjan en Mariska

• 15 Oktober 2006 - 08:03

Sanne:

Die kleding staat jullie super!!
    Veel plezier nog de laatste 1,5 week!!

Groetjes

• 16 Oktober 2006 - 12:39

Papa En Mama:

hallo luitjes.Leuk jullie verslag over de nacht bij de plaatselijke bevolking en de peruaanse disco.Jullie maken ook echt heel veel mee.Die kleding staat jullie ook geweldig.Nog hele fijne dagen.

• 16 Oktober 2006 - 19:24

Marjo En Joost:

Het gaat dus nog steeds goed bij jullie. Leuk hoor! Maris je kreeg zeker weer een flashback van je bijna dood ervaring in de jeep... hahaha.
    Groeten van ons.

• 17 Oktober 2006 - 14:33

Ilse:

Hartstikke leuk en ik zie het al weer: jullie hebben alvast leuke kleren voor de carnaval!
    Nog veel plezier jullie!!!

Groetjes vanuit het zonnige Utrecht
    Ilse

• 17 Oktober 2006 - 19:43

Marlou:

Hey Maris en Arjan,
    Hebben jullie het naar jullie zin? Is het een mooi en interessant land om naar toe te gaan? Jullie zien en doen volgens mij veel leuke dingen. Jur wilde ook een keer naar Peru en nu hij jullie verhaaltjes leest en foto's ziet helemaal!! Maris gaat het nog goed? En heb je cavia en lama gegeten!? Ben je niet lekker ofzo?? Getsiederrie maar wel gewaagd hoor! Nou tot snel maar weer!
    Groetjes Marlou

• 17 Oktober 2006 - 21:18

Ilse Bierman:

Zo zeg; aan avontuur geen gebrek! Jullie maken daar wel geweldige dingen mee. Erg leuk om mee te lezen wat jullie zoal meemaken. Veel plezier nog daar!

Groetjes, Ilse

• 19 Oktober 2006 - 17:43

Robbert:

Uh, is dat het OvD uniform in Katwijk...hehehe...

• 19 Oktober 2006 - 19:27

Edwin:

Jou staat ook alles he arjan!