Verjaardag - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu Verjaardag - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu

Verjaardag

Door: Arjan en Mariska

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Mariska

07 Oktober 2006 | Peru, Arequipa

He allemaal

Wel een beetje vreemd om je verjaardag in een ander land te vieren. Maar toch ook wel erg leuk. Gisteren avond hebben we het gevierd met Mariska en Raymond uit Itteren en Luuk uit Engeland. Luuk is een engelse kapper die goed nederlands spreekt. We hebben erg gelachen !!!We zijn lekker uit eten geweest op het Plaza Des Armades. Was super gezellig. We hebben erg genoten van de Psico Sour ( een lekker local drankje) en Mariska vond de cavia wel erg lekker. Smaakt eigenlijk een beetje naar konijn, het jammere is dat er alleen een klein beetje vlees aan zit!

Vandaag hebben we de stad bekeken. Arequipa is een mooie stad met veel koloniale gebouwen. Zijn in een erg mooi nonnen klooster geweest, met veel mooie kleuren en straatjes. Daarna nog naar een museum over een Inca mummie meisje wat ze hebben gevonden in de bergen. Tot nu toe hebben we geen last van de hoogte ( hier 2200m) maar met de colca canyon komen we op 4800 meters. We gaan zo maar even kijken of de was klaar is. Het vrouwtje van het hostal heeft het gewassen voor nog geen euro. Dus ik mijn nieuwe was machine gevonden !!!


Morgen gaan we dus naar de colca Canyon opzoek naar condors. Daar blijven we een nachtje en komen terug naar Arequipa om de volgende dag naar Puno te gaan.

We gaan snel maar weer genieten van het mooie Peru!!!

groetjes

Arjan en Mariska

  • 08 Oktober 2006 - 07:36

    Robbert:

    Hee Arjan, gefeliciteerd met jouw verjaardag. Jawel, ik ben weer in Breda aangeland en maandag mag ik weer eens op de kazerne kijken. Onze vakantie was echt heel leuk, een aanrader. Veel plezier daar en pas op voor de lama's....

  • 08 Oktober 2006 - 08:48

    Auke:

    He gozer, ben een dag te laat maar door het tijdverschil valt het nog wel mee....;-) Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag dus.

  • 08 Oktober 2006 - 10:35

    Diana Streefkerk:

    HOi Mariska en Arjan,

    Wat een leuke verhalen,echt super leuk om jullie zo te volgen. Heel veel plezier nog!!!

    Liefs Diana.

  • 08 Oktober 2006 - 11:55

    Edwin:

    Nou zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin. Nog gefeliciteert met je verjaardag

  • 08 Oktober 2006 - 15:28

    Marco:

    Hee veel plezier daar brandweermannetje...... enne niet op vulkanen klimmen dan ga je rare dingen doen.......

  • 09 Oktober 2006 - 16:11

    Esther Mostert:

    Hoi Arjan en Mariska,

    Allereerst Arjan nog gefeliciteerd!
    Erg leuk om te lezen dat jullie veel dingen net zo ervaren als dat ik het destijds heb ervaren (Vooral dat Lima geen leuke stad is) Hoop vooral dat jullie Cusco straks net zo leuk gaan vinden als dat ik het vond.
    Arjan ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel foto's je hebt gemaakt van het Santa Catalina klooster (ik gok zo'n 100). Mariska wat stoer dat je cuy (cavia) hebt gegeten.
    Wat de hoogte betreft veel Coca thee blijven drinken en dan komt het vast wel goed!

  • 09 Oktober 2006 - 18:53

    Ome Theo:

    Hoi Arjan en Mariska,
    Leuk hoor, om te lezen waar jullie nu zijn. In 1989 hebben Ellen en ik dezelfde tocht gemaakt, maar dan in omgekeerde richting. In Arequipa vierden we nieuwjaar. Enorm dronken geweest. Als jullie in Cuzco zijn, willen jullie dan kijken of Antonio er nog is. Toen dreef hij een café vlakbij de Plaza de Armas. Als je op de Plaza de Armas bent met je rug naar de kerk toe, dan zie je aan de overkant, iets rechts van het midden een klein straatje. In dat straatje, na ca. 75 meter rechts is het café/restaurantje. We zijn benieuwd. Toen was het een plek waar enorm veel toeristen kwamen. A place to be. Verder veel plezier tijdens de wandeltocht richting Machu Picchu. Groeten van Theo en Ellen.

  • 09 Oktober 2006 - 18:53

    Joy:

    Hi avonturiers!Volgens mij is jullie reisje echt super!Geniet ervan!En euh...Arjan...nog gefeliciteerd! Groetjes,Joy

  • 10 Oktober 2006 - 09:56

    Denise:

    Ik heb de foto gezien!!!! Jullie zien er blij uit, dus dan hoef ik al die lange verhalen niet te lezen, anders heb jullie nik s meer te vertellen als jullie terug komen.
    Arjan nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groetjes Denise en de Freken.

  • 10 Oktober 2006 - 11:00

    Pa En Ma Vernooij:

    Hoi zo te horen gaat het wel goed met jullie.Ik heb gisteren met Theo over jullie reis gesproken. Volgens hem is Peru het mooiste land van zuid Amerika.Willen jullie niet zo veel foto's tegelijk op de side zetten dat kunnen we niet verwerken. Verder veel plezier
    gr Pa en Ma Vernooij.

  • 10 Oktober 2006 - 11:27

    Mathijs Vernooy En D:

    he vakantiegangers
    ik zit nu bij me ouders en me pa heeft de site opstaan.
    dus ik denk typ effe een berichtje
    arjan nog gefeliciteerd met je verjaardag
    ik hoop dat jullie het goed naar jullie zin hebben wij hebben een top vakantie gehad
    heel veel plezier nog
    groetejes mathijs en deb

  • 10 Oktober 2006 - 15:31

    Marjolein En Joost:

    GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Een beetje laat maar beter laat dan nooit... Maris, ik mis je wel hoor, want ik wilde je ff bellen, maar ja dan denk ik weer oh ja ze zit daar in dat verre Peru. Nou ja dan hebben we in ieder geval veel te bespreken als je weer thuis bent.

    Ook groeten van Joost.
    X Marjolein


  • 10 Oktober 2006 - 17:02

    Ligthart X 4:

    Hoi Hoi,
    Arjan gefeliciteerd met je verjaardag en een leuke dag heb je gehad, dus die heb je vast binnen !! Grappig om jullie verhalen te lezen en jullie op afstand te volgen, tussen de regels door kunnen we een beetje de sfeer opsnuiven. We kijken uit naar het volgende hoofdstuk. Groeten van ons 4...!!

  • 10 Oktober 2006 - 19:19

    Digna:

    He Arjan,
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Een beetje laat maar kon niet bij het password omdat ik even in Istanbul aan het rondneuzen was. Erg mooie stad, misschien een leuke tip voor jullie volgende reis.
    Heel veel plezier daar en voorlopig ga ik genieten van jullie reisverhalen!

  • 11 Oktober 2006 - 07:01

    Hanan:

    Hoi Arjan,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Jullie vermaken je daar goed in peru. Erg leuk om het op deze manier te kunnen volgen. Veel plezier nog!
    Groet Hanan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

On the road

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2006

Terug in ons koude landje

23 Oktober 2006

De Jungle

18 Oktober 2006

weer prachtige indrukken

15 Oktober 2006

nachtje thuis geslapen

11 Oktober 2006

drie hobbelige dagen op hoogte
Arjan en Mariska

Actief sinds 16 Aug. 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 27525

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2010 - 21 September 2010

Hawaii

03 Januari 2009 - 02 Maart 2009

Down Under

01 Oktober 2006 - 29 Oktober 2007

On the road

Landen bezocht: