Nog een keer Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu Nog een keer Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu

Nog een keer Fraser Island

Door: Arjan en Mariska

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Mariska

15 Februari 2009 | Australië, Rainbow Beach

Hallo allemaal,

Nadat we ons een paar dagen vermaakt hebben in het relaxte appartement hebben we eindelijk weer onze nieuwe camper ontvangen. Ja, het is heerlijk als je alles in de buurt hebt, lekker in het bubbelbad kan, maar dat was niet waar we voor gekozen hadden.
Dus waren we dan ook erg blij dat we na 2 dagen in Rainbow Beach weer een camper in ons bezit hadden. Ze kwamen hem alleen pas om 19.45 uur brengen dus hebben daarna nog een nachtje in het appartement door gebracht.

De volgende dag zijn we weer naar Fraser Island vertrokken, het weer wat minder, had afgelopen dagen geregend, maar we hadden toch besloten om liever met regen op Fraser Island te zitten dan ergens anders.
Dus deze keer het binnenland in getrokken. Eerst een paar meren bekeken en daarna ff de camping plaats bezocht, echt een heel mooi plekje zo middenin het regenwoud. Daarna ff lake Mckenzie bekeken en besloten dat we daar de volgende dag ook weer ff naar terug zouden gaan.
Daarna slecht geslapen van de regen, die best hard op de camper neerkwam. Dat is ook nog een geluk, want de vorige camper was echt wel lek en deze hield het goed met de regen.
De volgende dag werd het in de loop van de ochtend wat beter en hebben we in Lake Mckenzie gezwommen. We hadden al besloten dat ook al zou het nog regenen dat we toch het meer in zouden gaan, want dat moet je toch echt wel gedaan hebben als je op Fraser Island ben geweest, een mooi blauw meer met een heel wit strand.
De keuze om hier terug te komen was helemaal goed, we hebben ook dit keer weer erg genoten van dit prachtige eiland!
Daarna Fraser Island verlaten via Hervey Bay en nadat we de banden weer van lucht hadden voorzien doorgereden naar Bundaberg. Onderweg hadden we een erg grote hoosbui meegemaakt. Toen we op de camping aankwam gaf de campingbaas ons gelijk de sleutels en moesten we ons maar gaan instaleren omdat er een storm op komst was, dus die hebben we nog een keer mee gemaakt.....

Vandaag gelukkig weer heerlijk weer. Hebben vanochtend alles ff laten drogen en daarna op weg naar Yeppoon, hier willen we gaan snorkelen. Alleen weten we nu nog niet of we morgen kunnen gaan snorkelen met een katamaran mee omdat er genoeg mensen moeten zijn ( 2 naast ons...), dat horen we morgen ochtend vroeg. Dus of we gaan lekker snorkelen of we rijden door naar Arlie Beach. Ik hoop dat de boot wel gaat we we hier kunnen snorkelen, want morgen wordt het weer heerlijk weer.

Zitten nu dus echt wat hoger in Queensland en merken nu pas dat het hier regenseizoen is... Hopelijk valt het mee met de regen, maar de temperatuur blijft gelukkig lekker.

Heel veel liefs Arjan en Maris

P.S. De foto's komen later, zitten nu in een snackbar ofzo.

• 15 Februari 2009 - 10:42

Jan En Corry:

Fijn voor jullie dat alles weer goed verlopen is.
    Nog ff lekker genieten,hoop voor jullie dat het nog mooi weer blijft.
    En Maris hoe was Valetijn voor je?
    Groetjes

• 15 Februari 2009 - 17:30

Luuk:

He Familie!

Had jullie site nog niet gezien maar er staat al heel wat op zie ik! Echt gaaf man! Ik moet zeggen dat alle foto's me bekend voor komen. :) Hoe was het in australian zoo nu die held er niet meer is? Ik begin morgen met mijn afstudeerstage dus moet zeggen dat ik stontjaloers ben nu!

Veel plezier nog! Groeten!

• 16 Februari 2009 - 09:23

Sanne:

Geniet nog even van de komende twee weken!!
    Hoop voor jullie dat jullie nog hebben kunnen snorkelen!!
    Ik geniet nu ook van een weekje vakantie....in de regen :s....

Liefs,
    Sanne

• 17 Februari 2009 - 06:44

Daniëlle:

Veel plezier nog ffies daar,voor jullie het weten zijn jullie weer terug in het koude en natte Nederland ...brrrrr...

• 17 Februari 2009 - 08:05

Mathijs:

hallo
    het is maar goed dat australie zo groot is met die bosbranden en overstromingen,hier is verder alles goed,veel plezier nog groetjes mathijs