De laatste dagen in Hong Kong - Reisverslag uit Peking, China van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Hong Kong - Reisverslag uit Peking, China van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Hong Kong

Door: Arjan en Mariska

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Mariska

28 Februari 2009 | China, Peking

Hallo allemaal,

We zijn na deze lange vakantie dan toch echt op onze laatste dag aangekomen. Dus hier ons laatste berichtje uit het buitenland, nou ja voor deze vakantie dan……

De vlucht naar Hong Kong verliep prima, toch heerlijk dat je zelf kan bepalen welke film je opzet of welk spelletje je gaat spelen. Zo gaat de tijd lekker snel voorbij.
Bij onze aankomst in Hong Kong moesten we idd gelijk al behoorlijk omschakelen. Wat een grote hoge gebouwen, wat ontzettend veel lichtjes.
Na onze aankomst in het toch best wel luxe hotel zijn we gelijk even hongkong in gegaan, we zitten in de buurt Kowloon. Buiten aangekomen werden we gelijk door tientallen mensen aangesproken of we dan echt geen nieuw maatpak of een massage wilden, dit waren we van Australië helemaal niet gewend.

De afgelopen dagen hebben we veel delen van Hongkong gezien. We zijn o.a. bij de Peak geweest een mooi uitkijkpunt over de stad. Met een oud treintje gingen we naar boven eenmaal boven was het toch wel erg mistig. Soms kon je een groot gedeelte van de stad zien, maar wel met een mistige waas erover en een ander moment zag je eigenlijk alleen maar mist.
Er is ook een avenue of the stars met allemaal tegels in de vloer met de handafdrukken van de bekende mensen. Nou ehhh bekend, voor ons niet hoor, het zijn allemaal aziaten. Wij kenden alleen Jacky Chan, Bruce Lee en Woo Fung……….
’s Avonds hebben we 2 x genoten van de ‘symphonie of lights’, dit is een grote lichtshow waar veel grote gebouwen aan de haven aan meedoen en dan knipperen ze op de maat van de muziek, echt heel gaaf om te zien. Vooral de 2e avond omdat we nu de meeste gebouwen wel konden zien omdat toen de mist veel minder aanwezig was.
Ook hebben we wat tempels bezocht, een gek gezicht ineens een tempel tussen allemaal wolken krabbers. Er waren een aantal mensen ook fruit e.d. aan het offeren, maar wat ons vooral opviel was dat er een grote wierrook walm hing.

We willen iedereen bedanken voor de leuke berichtjes en het was voor ons dat ook elke keer weer heel leuk om te kijken of er een nieuw berichtje op de site stond. En het was natuurlijk ook leuk om te zien dat de site toch best goed bezocht werd.
Allemaal bedankt voor jullie medeleven, dit maakte onze reis nog leuker dan hij al was!!!
De komende periode zullen we nog veel praten over onze avonturen in Australië.

Heel veel groetjes en tot snel,
Arjan en Mariska

• 28 Februari 2009 - 13:29

Sanne:

Een hele goede terugreis gewenst!!
    En tot snel.
    Liefs,
    Sanne

• 28 Februari 2009 - 14:48

Harrie En Nel:

Goeie reis en tot morgenochtend.
    Wordt een kort nachtje.
    We zijn weer nieuwschierig naar jullie, en alle verhalen en foto,s.

• 28 Februari 2009 - 20:05

Jan En Corry:

Als je dit leest zijn jullie w.s weer in Nederland.
    Ook wij hebben genoten van de fotos en verhalen en zijn nieuwscjierig naar de live verhalen.
    Kijken uit naar jullie komst.
    Tot morgenmiddag.

• 06 Maart 2009 - 07:27

Moniek:

hey hallo
    hoe is het met jullie?? Ik zag net op hyves pas dat jullie een super reis hebben gemaakt!!
    Leuk zeg dat het nog steeds goed gaat met jullie! Veel plezier nog!

X Moniek (vakantie in Frankrijk...)

• 08 Maart 2009 - 14:25

Tante Tiny:

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad. Ik heb steeds je berichten gevolgd, heel leuk. Fijne thuiskomst en tot weerziens.

• 23 Mei 2009 - 07:39

Marieke:

Hey Arjan & Mariska!

Heeeel lang geleden, maar vond jullie kaartje net uit mijn reistas! Ik zal jullie ff herinneren: We zaten samen op de boot in Whitsundays! Snorkelen & naar Whithaven beach! (Airlie)
    Ik hoop dat jullie een leuke tijd hebben gehad!! Australie is toch wel echt fantastisch he! :D
    Groetjes,

Marieke