Mission Beach en last stop Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu Mission Beach en last stop Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu

Mission Beach en last stop Cairns

Door: Arjan en Mariska

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Mariska

23 Februari 2009 | Australië, Cairns

He hallo

Op dit moment zitten we op onze laatste stop van onze Australie Reis Cairns. Na dat we een dag eerder uit Townsville zijn vertrokken hebben we besloten om toch naar Mission beach te gaan. Een leuk klein dorpje aan de kust. Eigenlijk best weinig te doen. Maar wel lekker gegeten. De laatste 180 km naar Cairns lagen voor de boeg. Onderweg wat watervallen bezocht, welke juist door de vele regen erg mooi zijn .

Voor Cairns hadden we al een tip gekregen over een goede camp site. Na aankomst kregen we direct in een golf karretje een rondleiding over het terrein. Alleen hebben niet goed opgelet, lopen nog steeds te zoeken naar de juiste en korte weg naar 1 van de 2 zwembaden. Cairns staat o.a. bekend om het Great Barrier Rif. We hebben een boot toch geboekt naar de buitenkant van het rif. Met een volle boot zijn we naar een platform gegaan waar vanaf je met je snorkel of je duik uitrusting het rif kan bewonderen. Het rif is zeker een van de mooiste plekken op aarde, zo veel mooie kleuren en vissen. Ondanks de regen blijft het een mooi gezicht. We waren door al het moois bijna de tijd vergeten en lagen al ruim 1,5 uur in het water. We hadden nog maar een klein kwartiertje voor de lunch. Snel eten en vlug het water weer in. Enkele uurtjes zwemmen met je flippers is toch wat anders als dobberend in een zwembad. Zal toch wat vaker met de duikers mee moeten gaan tijdens de zwembad training. De schoonheid van het rif is niet te beschrijven of over te brengen met een foto. Zelf ervaren

Boven Cairns liggen de Wet Tropics. Met de camper zijn we naar boven getrokken. Onderweg een boot tocht gemaakt over de Daintree river. op zoek naar zoutwater Krokodillen. En ja op zoek. Gelukkig op de terugweg nog 1 diep verscholen op de kant river. Dus weinig Crocs gezien maar wel genoten van de schoonheid van het regenwoud. Door getrokken naar Cape Tribulation. Daar een gedeelte van een off road route gereden. Een paar leuke rivier crossingen gedaan. Alleen konden hem niet helemaal afrijden omdat het water te hoog was en te snel ging stijgen. Op de heen weg lag een brug 30 cm boven water en op de terug weg was het een nieuwe rivier crossing geworden. Vandaag is het begin van de dingen die gedaan moeten worden. Eerst nog even met een 7,5 km lange kabelbaan naar Kaundra geweest, een leuk toeristisch stadje midden in het regenwoud. Daarna met de camper naar de wasstraat om alle ervaringen er af te wassen. Tas inpakken en klaar te maken voor de vlucht naar Sydney van morgen.

Ook in het buitenland wonen mensen uit Cothen. Nathalia is er een van. Via de hyves hebben we telefoonnummers uitgewisseld en afsgesproken bij haar Mexicaans restaurant. Nathalie is op dit moment druk met de verbouwing van het restaurant tot een veel belovende lounge bar midden in het centrum van Cairns. Meestal is de maandag avond niet zo druk voor haar. Maar vandaag zat de zaak vol en ook een "leuke" groep van 10 Amerikanen dit kan heel wat werk voor je bezorgen. De rest van de avond hebben we lekker genoten van heerlijk mexicaans eten en uitgebreid bij gepraat. Het was leuk om Nathalia te ontmoeten en was een gezellige leuke avond.

Morgen leveren we camper in bij Apollo en vliegen we naar Sydney. Woensdag vliegen we door naar Hong Kong. De camper leveren we in met een scheur in de ruit, lichte brandschade ( ja lang verhaal ) en een gemixed gevoel. We hebben met de camper veel leuke momenten mee gemaakt en zijn er overal mee gekomen.

De reis door Australie zit er op en zoals het hoort nog wat statistieken:

Aantal KM gereden +/- 10.500
Door Mariska 700 km en gisteren de Camper op de goede plek gezet

Aantal gebruikte Campers 2
Aantal bekeuringen: komen we op terug
Aantal x aangehouden door de poltie:1
Aantal plekken waar we overnacht hebben met de Camper: 34
Aantal aangereden kangaroo's: 1
Aantal doodgereden insecten: 3.564.768
Aantal mooie momenten meegemaakt, teveel om op te noemen
Aantal liter diesel getankt, veel te veel

Uiteraard houden we jullie nog op hoogte van de onze avonturen in Hong Kong. Dit zal best een cultuur shock worden.

No Worrie Mate!

• 23 Februari 2009 - 13:21

Danielle:

Het einde komt dan toch in zicht... Heel veel plezier nog in Hong Kong... enne niet teveel geld uitgeven daar he ;-)

Danielle

• 23 Februari 2009 - 14:00

Lisette:

he broer en zus

wat is het snel gegaan he de trip, geniet van honghong en we zien jullie weer lekker snel terug.

dikke kus van ons en jullie neefjes

( djairo wil elke dag even naar de fotos op deze site kijken voorals de kangaroos hahaha

• 23 Februari 2009 - 16:42

Sanne:

Wat is de tijd toch snel gegaan!! Het klinkt zo lang, maar het einde is nu toch in zicht!!

Heel veel plezier nog even en goede terugreis!!

Liefs,
    Sanne

• 24 Februari 2009 - 09:08

Harrie En Nel:

Ja het is haast niet voor te stellen dat die twee maanden alweer om zijn.
    Weer leuke foto,s.
    Arjan wat kan jij een mooie bokkesprong maken zeg .
    Volgens mij ben je zo blij dat je weer naar huis mag.
    Wij kijken er weer naar uit om jullie weer te zien . Veel liefs . En tot zondag

• 24 Februari 2009 - 16:27

Marijke:

Balen he jongens dat het er weer op zit! Zo te zien hebben jullie wel een topreis gehad.
    Nu naar de hectiek van Hong Kong ff héél wat anders, ben benieuwd. Veel plezier en goede reis!

• 24 Februari 2009 - 20:18

Jan En Corry:

Hallo weer prachtige fotos zeg.
    We kijken uit naar jullie thuiskomst en jullie verhalen.
    Nog even chinezen en dan weer aan de bruine bonen.

• 25 Februari 2009 - 15:43

Denise:

echt leuke foto's
    jullie hebben het volgens mij echt super gehad en willen echt nog niet naar huis ben benieuwd naar verhalen
    groetjes

• 27 Februari 2009 - 17:06

Jan En Corry:

Arjan en Mariska

Wij wensen jullie een hele goede terugreis.
    Tot zondag.