Whitsunday Island, snorkelen enzo - Reisverslag uit Townsville, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu Whitsunday Island, snorkelen enzo - Reisverslag uit Townsville, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu

Whitsunday Island, snorkelen enzo

Door: Arjan en Mariska

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Mariska

18 Februari 2009 | Australië, Townsville

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van ons.
In Yeppoon zijn we maar 1 dag gebleven, we konden daar niet snorkelen bij de Great Keppel Islands. Was wel jammer, in plaats van een lekker dagje op het water werd het toen een lekker lange dag rijden, haha. Naar Arlie Beach was het weer 500 km, wel de langste afstand die we nog af moesten leggen en bijna allemaal over de snelweg dus dat schoot wel lekker op.

Airlie beach was echt wel een heel leuk plaatsje, leuke winkeltjes en restaurantjes. Daar hebben we dan ook gelijk van genoten want we hebben daar mooi niet bij de caravan gekookt.
De volgende dag zijn we met een katamaran naar de Whitsunday Islands gegaan. Dit is een eilanden groep bij het great barriere rif.
Eerst zijn we in een boot met glazen bodem geweest waar we het koraal konden bewonderen, echt veel verschillende soorten koraal en een heel mooi gezicht. Daarna zijn we gaan snorkelen en dat was echt weer een hoogte punt van onze reis. Ik heb toen ik in het water lag echt wel een paar keer gedacht, dit is echt zo gaaf dat kan ik nooit aan anderen overbrengen. We hebben al een paar keer gesnorkeld maar nergens vond ik het zo mooi als hier (Arjan vond alleen Belize mooier), onwijs mooi koraal, echt heeeel veel verschillende vissen. Hele mooie kleuren ook echt van die fluoriserende en ook hele grote vissen. Eéntje was echt super groot, volgens de man van de boot woog hij 35 tot 40 kilo, volgens Arjan en mij was hij ongeveer 1 meter groot en 60 cm hoog. Ja, idd we hadden het op de foto moeten zetten want jullie geloven ons vast niet. En die kwam ook nog echt dichtbij, dat was wel een beetje eng.
Ook al die andere visjes zwommen gewoon om je heen als er wat brood werd gegooit zwommen er denk ik wel 100 om je heen echt heel gaaf.
Daarna zijn we met de boot naar een prachtig eiland geweest met heel wit zand, allen was het toen we er op het strand lagen meer het WETsunday Island, want net toen ze ons afgezet hadden begon het enorm te regenen. Hebben natuurlijk wel in onze zwemkleding op het strand gelegen (zo werd er zo min mogelijk nat) maar droog was het wel wat mooier geweest.
Na dit eiland weer vertrokken naar het Daydream Island, een mooi resort.
Daar was een mooie lagune gemaakt waar we ook nog een poos van de mooie vissen hebben genoten. En hier zwom ook een haai rond, die hebben we gelukkig met het snorkelen niet gezien!
Het was echt een topdag om nooit meer te vergeten, één van de hoogtepunten van de reis.

Daarna waren we van plan om nog een dagje in Airlie te blijven, want ze hebben daar echt een mooi zwembad met een strandje erbij, maar we hoorden tijdens de boottrip van een meisje dat ze het zwembad het spermabad noemen omdat allerlei stelletjes daar 's nachts naartoe gaan. Dat deed onze plannen gelijk veranderen en dus zijn we vandaag naar Townsville gereden.
Een plaatsje wat ook last had van de cycloon, maar daar is nu niets meer van te zien en we hebben weer een heerlijk dagje zon gehad en ervan genoten bij het strand en het zwembad. En natuurlijk ook ff geshopt.

Arjan en ik hebben het er steeds vaker over dat het toch echt op begint te schieten, na vandaag nog maar 6 dagen de camper.
En de berichtjes maken dat nogmaals erg duidelijk........haha.

Heel veel groetjes,
Arjan en Maris

• 18 Februari 2009 - 09:33

Sanne:

Het blijft leuk om te lezen dat jullie het zo leuk hebben!! :D
    Nu nog lekker GENIETEN!!

Liefs,
    Sanne

• 18 Februari 2009 - 10:37

Dennissen :

Heej,

De weken zijn voorbij gevlogen of niet? Ben je al een beetje afscheid aan het nemen! Of blijf je er toch, de loterij komt later wel!!!!:)
    Geniet er lekker van.

Liefs,
    Denise

• 18 Februari 2009 - 11:01

Harry H:

We leven hier met jullie mee, maar dan meer het idee dat wij daar helaas niet zitten. Als ik alles zo lees is het echt helemaal geweldig daar.

• 18 Februari 2009 - 11:25

Wout En Gerrie:

Weer genoten van jullie verhaal. Wout heeft er ook gesnorkeld en hij heeft het er nog over hoe prachtig dit was. Nog nooit had hij zo iets moois gezien. Ook moeilijk over te brengen zei hij. Je moet het zelf gezien hebben. Ik zat toen met een gebroken been. Dus kon helaas niet mee.
    Geniet nog maar van jullie korte tijd.
    Liefs Gerrie

• 18 Februari 2009 - 16:50

Ada:

Je moet dus uitkijken dat niet bezwangerd uit dat zwembad komt.

Ik heb de afgelopen erg genoten van jullie berichtgeving, en een heel klein beetje mee genoten.
    Ook van de foto's

Ada

• 18 Februari 2009 - 16:53

Jan En Corry:

wat apart he dat er onder water zo iets moois te beleven is.
    Jullie zien er spetterend uit in die pakken. Morgen naar Balorig met kwik kwek en kwak ze hebben vacantie en het was te ver om ze naar jullie te sturen.haha

• 18 Februari 2009 - 17:26

VSN Rob:

Hallo wat genieten jullie lekker daar, lees met veel aandacht jullie reisverhalen.
    Groetjes
    rob

• 19 Februari 2009 - 03:47

Carla:

Jeetje ziet er nog steeds heerlijk uit. Jammer dat t nooit gaat vervelen hé, dan zou het minder vervelend zijn om weer terug te moeten. Genietse nog down under, Liefs Carla

• 19 Februari 2009 - 16:11

Lisette:

he kanjers

wat een leuke fotos en jullie hebben weer veel meegemaakt bijzonder hoor.

geniet er nog even lekker van en dan weer naar het koude kikkerlandje hahaha

dikke kus van ons xxx