Surfen en Australian Zoo - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu Surfen en Australian Zoo - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu

Surfen en Australian Zoo

Door: Arjan en Mariska

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Mariska

05 Februari 2009 | Australië, Noosa Heads

Hi Mates (ja we passen ons goed aan..),

Eenmaal in Coffs Harbour aangekomen zijn we gelijk een surfles gaan regelen en dat kon de volgende dag al. Dus deze dag maar lekker op het strand in de golven vermaakt. En daarna lekker op tijd naar bed, maar om 3.00 uur werden we wakker gemaakt door een heel gek geluid.... REGEN... We wilden het eigenlijk niet vertellen, maar ja. Inmiddels hebben we al 3 x regen gehad, maar elke keer 's nachts of als we toch aan het rijden waren. En als je eenmaal weet dat je alle spullen gewoon binnen moet halen (hadden we die eerste keer natuurlijk niet gedaan!) dan is dat geen probleem.
Maar dus het surfen, ik had verwacht dat ik hier zou schrijven dat het ons alleen tijdens het oefenen op het strand was gelukt om op het board te staan, maar al zeggen we het zelf voor beginners deden we het niet verkeerd. We konden best nog aardig wat golven meepakken en op het board blijven staan. Het was wel hard werken elke keer weer ploeteren met zo'n groot onhandig board onder je armen naar het diepere. Maar het was echt super leuk om te doen.
Gelukkig hadden we een shirt aan want ook al was het bewolkt ik was nog best verbrand.

Van Coffs Harbour zijn we doorgereden naar Surfers Paradise, een soort Salou van Australie hoorden we en dat was ook wel zo. Maar wel leuk om daar ff te shoppen en lekker tijdens het eten alle mensen te bekijken.
Het strand was hier erg leuk omdat de golven hier een stuk harder en hoger waren dan in Coffs Harbour.

Daarna gingen we op weg naar Noosa Heads, maar onderweg zagen we ineens borden van de Australian Zoo en die hadden we ook op onze planning staan. We (okee IK) had niet zo goed op de planning gekeken en dus hebben dichtbij de Zoo een leuk plaatsje aan de kust gevonden, Caloundra. Onderweg was het erg bewolkt maar hier was weer een stralende zon. Dus maar weer naar het strand (wat hebben we het toch zwaar...)

En dan vandaag zijn we naar de Australian Zoo geweest (die van Steve Irwin). Het was echt een mooie dierentuin, vooral met dieren die leven in en rond Australie.
Er was ook nog een grote show met vogels, slangen, olifanten en natuurlijk was er een stuk met de krokodil (zoals Steve dat ook op tv deed) op zich af laten komen en een stuk vlees in zijn bek gooien, wel grappig. En overal liepen hagedissen rond (hele kleine maar ook best hele grote..), best wel schrikken af en toen!
We zijn nog op de foto geweest met een Koala, naast de foto had ik nog een andere herinnering. Hij moet tussendoor ff poepen en zijn kont werd niet echt afgeveegd en dat zat toen dus op mijn shirt, tja je moet er wat voor over hebben.

Het mooie van deze dierentuin is dat men echt bezig is met het behoud van dieren en wildlife. De ideeen van de crocodile hunter leven voort.

Daarna zijn we dan toch vandaag aangekomen in Noosa, hier blijven we 3 dagen. En gaan ff kijken wat we verder komende dagen/weken gaan doen omdat er in Cairns waar we uiteindelijk heen gaan 2 cylonen zijn.

Groetjes Arjan en Mariska

• 05 Februari 2009 - 16:03

Harrie En Nel:

Zo dat ziet er goed uit.
    Ik kan zien dat jullie de laatste tijd wat meer op het strand hebben doorgebracht.
    Jullie hebben nu echt een vakantie kleur.Echt lekker bruin.Leuke foto,s hoor.
    Hier is alles goed .
    Jammer dat we niet thuis waren vanmorgen.
    Volgende keer beter.
    Liefs Harrie en Nel.

• 05 Februari 2009 - 17:21

Jan En Corry:

Wat zien jullie vies bruin haha
    Leuk he Maris zo koala beertje.
    En Arjan het was de rode piste al erg genoeg.
    Vond het weer een leuk verhaal,en wat sportief met zo grote plank.
    Jullie komen toch wel terug he.
    Ga een beetje twijfelen.
    Kus allebei

• 07 Februari 2009 - 10:33

Sanne:

Leuk, die koalabeer!!
    Dat surfen is vast helemaal super geweest!!
    Veel plezier nog!!
    Liefs,
    Sanne

• 07 Februari 2009 - 11:57

Ellen, Theo En Kids:

zo te lezen hebben jullie een schitterende reis, al "poepie"bruin en een hoop nieuwe dingen gedaan en gezien. Hier bij ons thuis heerst de griep-epidemie, maar dat waait wel weer over, hopen dat ook het slechte weer bij jullie over waait. Kijk maar goed uit voor de los zwemmende krokodillen. Nog heel veel plezier en we blijven jullie volgen.

• 07 Februari 2009 - 20:51

Lisette:

he luitjes

bedankt voor jullie belletje voor jetho zijn verjaardag en de kaarten echt heel leuk.

leuke fotos en maris heb je de koalabeer gelijk in je tas gedaan voor mij? :)

geniet nog maar lekker jullie zien er goed uit, en natuurijk mooier weer dan hier.

ik kom gauw het volgende verslag lezen echt heel leuk.

dikke kus van ons xxxxx

• 08 Februari 2009 - 07:30

Jan En Corry:

Even een vraagje,hebben jullie ook last van de bosbranden,of zitten jullie niet in die riching?

• 08 Februari 2009 - 13:29

Matty En Jolanda:

Heeey luitjes, jullie hebben echt lekker daar! Leuke foto's! Bevalt jullie rijdende huis nog een beetje? en zijn jullie elkaar nog niet zat, zo dag en nacht in een camper? haha.. we blijven jullie volgen. Geniet er nog van, de helft zit er alweer op! groetjes uit het koude nederland.

• 08 Februari 2009 - 15:09

Arjan & Anouk:

Ha brownies! Ziet er goed uit weer! En jeetje wat mega plank om op te surfen! Veel plezier nog. Jullie stralen helemaal bij die koalabeer. Hij is ook echt schattig! Maris, we hebben eindelijk weer een x met 3-0 gewonnen met volleyballen. Tjuus Arjan & Anouk