Alweer 4 weken on the road - Reisverslag uit Forster, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu Alweer 4 weken on the road - Reisverslag uit Forster, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu

Alweer 4 weken on the road

Door: Arjan en Mariska

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Mariska

31 Januari 2009 | Australië, Forster

He hallo allemaal

Vandaag is het alweer zover dat we 4 weken verder zijn en dus op de helft van onze vakantie. Eigenlijk best vreemd, "normaal: zit je zo op de helft van je vakantie. Maar nu mogen we nog 4 hele weken!

De afgelopen paar dagen waren erg heet en ook super relaxed. Na ons vertrek uit Batemans Bay zijn we naar Wollomongong reden, daar hebben we lekker aan de kust gestaan, eerst eigenlijk in de schaduw bijgekomen van de hitte. In sommige delen van australie breekt met hitte records. In Adellaide was het boven de 40 graden en 's nacht rond de 33. Gelukkig zijn we daar al voorbij. We zijn gisteren in de blue mountains terecht gekomen, daar een mooie rondrit gemaakt. De Blue mountains zijn een populaire bestemming voor toeristen uit Sydney en dat hebben we gemerkt. Erg toeristisch en veel Aziaten. Maar zeker niet minder leuk. Met een oude kolen trein het dal in gegaan, was de steilste trein ter wereld, daar lekker gewandeld en veel kunnen zien over de kolenwinnen het leven van de arbeiders. Gelukkig weer met een kabelbaan omhoog! Vandaag was het een doorrij dag om meer in de richting van Brisbane te komen. Eigenlijk niet meer gedaan dan gereden, en in het zwembad gelegen. Uiteraard wel lekker gelunchd aan het water enzo

Na 4 weken beginnen we Australie al goed te kennen. We weten dat we met de supermarktbonnetjes 4c per liter korting krijgen bij de Shell en dat de binnen 10 KM de brandstofprijzen aanzienlijk kunnen verschillen. We weten ook hoe we de bbq's op de camping goed kunnen schoonkrijgen.

Ook heb ik weer een must see van mijn lijstje af kunnen strepen. In Australie leeft de kookaberra en dat is een vogel welk eigenlijk op de IJsvogel lijkt. Na eerst een paar keer op een wat grotere afstand te hebben gezien, zat deze gisteren naast de Camper in de boom op de camping! Voor wie niet weet hoe zo'n ding er uit ziet

In Australie leven heel veel andere soorten vogels, mussen en meeuwen zijn er ook. Kraaien die als kleine kinderen schreeuwen Maar ook veel papegaaien. Op verschillende plaatsen hebben we al witte met een gele kuif gezien en ook gehoord. Deze maken een ongelofelijke herrie. Op zich niet zo vervelend maar om 6 uur in de ochtend....... Echt een lawaai papegaai

Morgen gaan we richting coffs harbour daar blijven we twee nachten, gaan wat surf lessen nemen en ons tot nu toe enige probleem op laten lossen. Een schroef in de linker voorband.........

Dus luitjes tot snel!

Arjan en Mariska

• 31 Januari 2009 - 18:12

Jan En Corry:

Wij zijn weer in Nederland,ik zie dat het met jullie goed gaat.
    Warm daar zeg,en Mariska staat echt stoer zo achter het stuur.
    En Arjan niet meer van die enge filmpjes van het vorige bericht plaatsen.
    Groetjes tot schrijfs.

• 01 Februari 2009 - 10:59

Anouk:

Ha vakantiegangers!!
    Zo heb even de filmpjes en verhalen verder gelezen. Zo de ju zeg dat off road filmje... hopelijk slapen jullie ouders nog! Maar het ziet er allemaal erg relax uit zeg! Zo te lezen een goede combinatie van dingen doen en relaxen. Hier alles prima. Arjan is skien in Oostenrijk en ik ga zo met Ilse naar de sauna!! Veel succes met jullie surflessen! Adios Anouk

• 01 Februari 2009 - 14:22

Fre Westerbaan:

Wat genieten jullie, het is op de foto´s te zien.
    Prachtige foto´s en leuke verslagen.
    Hopelijk gaan de laatste 4 weken er ook zo uitzien en gaan jullie nog veel meer moois bekijken. Frans heeft de griep gehad de afgelopen week en heeft nu mij aangestoken, dus zakdoeken en stomen daar bestaat nu mijn dag uit. Groetjes en geniet er maar lekker van.

• 02 Februari 2009 - 16:17

Sharon Zwart:

Hey vakantiegangers,
    Het ziet er allemaal erg goed uit daar en jullie verhalen zijn ontzettend leuk om te lezen. Genieten jullie nog maar lekker van jullie laatste vier weken en denk nog maar lang niet aan ons en aan werk.
    Veel plezier nog.
    Groetjes Sharon Zwart

• 02 Februari 2009 - 16:39

Sanne:

Maris, kom je er nu pas achter dat vogels echt niet zo leuk zijn?? ;)

Leuk om te lezen nog steeds al jullie verhalen. Veel plezier nog!!
    Liefs,
    Sanne

• 02 Februari 2009 - 17:33

Esther:

hoi hoi

ik lees dat jullie het nog aardig naar jullie zin hebben ook niet zo heel moeilijk daar :)
    jullie schieten al aardig op; nu de oostkust nog, heel veel plezier die 4 weken maak veel gebruik van die zon en die hittegolf daar komen wij ook in de buurt, binnen een paar weken

doei doei

• 02 Februari 2009 - 20:45

Mark Van Den Heuvel:

hey man zat effe te zoeken naar jullie site maar heb hem gevonden

leuke dingen hebben jullie al gedaan en herken er een hoop van

geniet er nog effe van de laatste weken

groetjes mark

• 03 Februari 2009 - 20:53

Marjolein:

Hee vakantiegangers,

Voor Arjan zeker wel leuk die vogels. Hoeft ie Tommy niet zo te missen! Om even de tegenstelling aan te geven. Hier sneeuwt het op dit moment. Met mijn oog gaat trouwens alles nog voorspoedig.

Viel spaß nog!
    Groeten Marjolein

• 04 Februari 2009 - 09:40

Jet & Sander:

Gelukkig hebben jullie daar vogels om van te genieten, ik (Jet) heb hier genoeg aan Tommy!! Hij vliegt continu op me af en gaat op m'n hoofd zitten (heb jij hem dan geleerd, Arjan..!?). Doodeng!

Verder gaat 't goed hier, brengen de was bij m'n moeder, alle planten leven nog (helaas, Mariska?) en verder genieten we en hopen we dat jullie dat ook nog steeds doen!

Groetjes Jet & Sander

• 04 Februari 2009 - 10:45

Marco:

hey mate,

hebben jullie je zwembandjes bij jullie!?

het heeft in de buurt van cairns een buitje geregend!!

hier is het prachtig weer! 24 graden en de hele dag zon dus jullie missen wel wat hier!!!

gr BWB marco

• 04 Februari 2009 - 10:53

Denise :

Lekker hoor zo'n vakantie.
    Ik bekijk alleen de foto's en het ziet er gezellig uit.
    Over een maand zijn jullie al weer thuis dus geniet er nog maar van.

Groetjes Denise

• 04 Februari 2009 - 19:34

Fred En Evelien:

Hee, Maris en Arjan
    De tijd vliegt voorbij maar gelukig hebben jullie nog 4 weken down under. Ben benieuwd of jullie de funnel web spider al tegen gekomen zijn,hou de gazons in de gaten!!Arjan,mis ik de brandweerfoto's of ben je helemaal aan het afkicken?
    groetjes, BWB Fred en BWBVrouw Evelien

• 04 Februari 2009 - 20:45

Liset:

he broer en zus

ik lees weer leuke verhalen en mooie fotos leuk om te zien dat het zo goed gaat en dat jullie genieten, de tijd gaat hard, dus geniet nog effe lekekr van de komende vier weken.

en bedankt voor jullie kaart die koala beer is ook goed hoor hahaha

dikke kus van ons allemaal

xxx