Van Philip Island naar Batemans Bay - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu Van Philip Island naar Batemans Bay - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu

Van Philip Island naar Batemans Bay

Door: Arjan en Mariska

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Mariska

27 Januari 2009 | Australië, Batemans Bay

Hallo allemaal,
Na Philip Island zijn we vertrokken naar Lakes Entrance en klein plaatsje waar eigenlijk niet heel veel bijzonders te beleven was. Hebben wat rond gelopen op het strand.
De volgende dag vertrokken naar Jindabyne, dit maal weer over een hele leuke route, zijn van de route afgeweken naar een mooie oude brug over de rivier de Snowy River. Een erg mooi plekje weer, vooral omdat het hier toch overal best droog is en dan is een wat grotere rivier een mooi gezicht.
Onderweg scheurde er nog een echt grote varaan voor onze auto langs. Omdat die bang was klom hij snel een grote boom in. Ik moest gelijk denken aan het verhaal van de Australier die vertelde dat als er een varaan op je af komt lopen dat je dan moet gaan liggen omdat deze anders denkt dat je een boom bent en dan in je gaat klimmen. Maar liggen als zo'n groot beest op je af komt.... ik weet het niet...... Was dus blij dat we het vanuit de auto konden aanschouwen.
Na al deze belevenisen weer een leuk plekje direct aan het meer, waar we natuurlijk gelijk ff afkoeling hebben gezocht.
De volgende dag door het Kosciuszko gereden, weer een natuurpark. Maar dit viel ons wat tegen (of zijn we inmiddels gewoon verwend...) veel dode bomen en een saaie, niet uitdagende kronkelende route door de bergen.
Vandaag was een en al uitdaging. We hebben een 4wd route van Cooma naar Batemans Bay gereden. In de gids stond dat het een moeilijke route was en ze hebben zeker niet gelogen. Zelf Arjan zei af en toe: "Als dit maar goed gaat". Een route met erg steile heuvels en dalen en dan ook nog op soms een erg slechte ondergrond. Zelfs in zijn laagste stand (4L in zijn 1, geloof ik, heb er natuurlijk geen verstand van!!) had de auto soms moeite om omhoog te komen. Een paar rivier crossings maakte de dag helemaal compleet. En wat het belangrijkste is, wij zijn weer helemaal heel aangekomen (met wel een hele vieze camper en wat kapot servies wat uit een gelokt kastje kapot is gevallen.....) op een leuke camping.
Morgen blijven we hier een dagje lekker relaxt genieten van de zon.
Heel veel groetjes
Arjan en Maris

• 27 Januari 2009 - 17:14

Ada :

Ik heb net de video's zitten bekijken. Maar die ene dat jullie de afdaling deden over dat hobbelige pad, vond ik maar een enge video, vooral toen je camera naar de zijkant draaide. Toen leek het net alsof jullie de afgrond inreden.

Genieten jullie maar lekker verder.

Groeten Ada

• 28 Januari 2009 - 12:38

Frank&Joy:

Hey Maris & Arjan,

Echt cool jullie auto ritjes!!
    En super dat t nog gelukt is om kaarten voor tennis te regelen.

Nou, ik ook een week gevloerd door de griep. Nu eindelijk weer fit!

Geniet nog van jullie mooie reis, en pas op voor al die enge/(mooie) beesten daar (hihihi!)

Ps. hebben jullie laptop bij?

Liefs, Frank & Joy

• 03 Februari 2009 - 08:09

José:

Nou jullie vermaken je wel zie ik, vooral dat autoritje!
    Nog lekker 4 weken voor de boeg. Genieten dus nog even. Groeten uit Cothen.