Melbourne, Tennis, skippies en een surf board - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu Melbourne, Tennis, skippies en een surf board - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu

Melbourne, Tennis, skippies en een surf board

Door: Arjan en Mariska

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Mariska

24 Januari 2009 | Australië, Sydney

G'd day Mate's

De afgelopen dagen zaten we in Melbourne. We hadden een leuke camping in een sub buurt gevonden. Na wat zoeken in zo'n grote stad eindelijk gevonden. We hadden groundpass kaarten voor de Australian Open gekocht. Van andere mensen hadden we al e.a. gehoord en dat beloofde vele goeds. Nu ben ik niet echt een tennis kenner, ging er eigenlijk een beetje van uit dat Aggasi nog speelde en Anna Kournikova ook speelden. Hmm werd toch even geconfornteerd met wat achterstand op dit gebied. Met de groundpasses konden we diverse tennisvelden bezoeken niet de beroede Rod Lever arena. Maar er was genoeg te zien. O.a. de dubbel van de zusjes Williams, Ferrer en een partij tussen een Croaat en een Servier. Waarbij enkele uit het publiek dachten dat het een voetbal wedstrijd was en zich wat luidruchtig uit laten. Na een de eerste wedstrijd ook weer helemaal bijgebracht met de begrippen love-fifteen, deuce enz. Het was echt leuk om het allemaal me te maken.

Na dat we weer op de camping waren werd ik even geconfronteerd met een slang die mijn pad kruiste en zich onder camper wel erg prettig vond liggen.......

We hebben Melbourne ook nog even zelf verkend lekker op Flinders square een terrasje gepakt en tennis ( ene Nadal) gekeken op het grote scherm. Erg relaxed eigenlijk.

Volgens het reisschema stond Philp Island op de planning een schier eiland naast Melbourne door de korte afstand waren we er snel en hadden ruim de tijd om wat te doen.
We haddden een mooie plek op de camping aan het strand echter super!

We zijn naar een soort dierenpark geweest. Bij aankomst kregen we een zakje voer mee. Alles wat naar je toe komt huppen, lopen, vliegen mag je voeren. Leuk toch. De slimste skippies zaten al bij de ingang te wachten. In australie leven vele verschillende soorten skippies, de ene wat kleiner en de andere wat groter. Ook de grotere hadden honger, door wat tegen gestelde verwachtingen tussen mij en de grote skippie klemde hij met zijn voorpoten mijn arm vast terwijl hij lekker uit mijn hand at, Echter ze hebben hele scherpe nagels en ik een paar ferme krassen op mijn pols. Met een gedeukt skippie ego en een paar krassen rijker zijn we vertrokken om kaartjes te halen voor de pinguïn parade. Op een bepaalde gedeelte van het strand komen 's avond pinguins aan land om hun jongen te voeden en de nacht op het land door te brengen. Het bleek een grote toeristische happening om naar de aanland komende beestjes te kijken. Erg leuk gezicht en wel een beetje jammer om dat te delen met honderden andere toeristen te delen.

Morgen trekken we naar de snowy mountains, het wintersport gebied van Australie. Dit doen we via wat off road wegen, wellicht een bush camp in het park we zullen het allemaal wel zien

Maar John, ik heb nog even wat nagevraagd maar hier in Australie kennen ze geen strooiboeren ........

En René ja je mag me best lid maken van de tennis club

En voor de gene die de statistieken bij houden. We hebben bijna een laag overvliegend surfboard aangereden, zonder surfer er op............

Ciao

Arjan en Mariska

• 24 Januari 2009 - 10:10

Barbara Bakker:

Hej Arjan en Mariska!
    Gaaf dat jullie nu in Australië zijn! Ik wist dat helemaal niet, dus heb jullie berichten even gelezen. Echt wel vet!
    Geniet er van, groetjes (bijna uit Engeland)
    Barbara

• 24 Januari 2009 - 17:31

Jolanda:

Daar zit ik dan, in het kouwe kikkerlandje, onder het genot van een heerlijke kop erwtensoep jullie verhalen te lezen en foto's te kijken. Spontaan jaloers word ik ervan als ik maris (bijna topless haha)zo in het publiek zie zitten, om zeker de witte randjes weg te werken! Wel goed smeren he! Leuk campertje waar jullie mee rondrijden. Ik weet zeker dat jullie veel plezier hebben zo saampjes! Geniet er nog even van!

• 25 Januari 2009 - 15:02

Walter En Daniëlle:

Klink allemaal nog steeds helemaal goed!!! Echt leuk om te lezen wat jullie meemaken. We zijn nog steeds een beetje jaloers maar gelukkig kunnen we ook hier in Cothen skippies voeren ;-p...hahahhah...

Have fun!

Walter en Daan

• 25 Januari 2009 - 20:40

Arie En Annie:

Wat een geweldige belevenis voor jullie!
    Dit avontuur vergeet je nooit meer,geniet ervan !!!

• 26 Januari 2009 - 16:36

Rob En Lies:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken!
    Zijn jullie toevallig op tijd terug voor het RaboMixtoernooi 14 maart?

Groetjes!

• 26 Januari 2009 - 18:11

Jan En Corry:

hoi luitjes wij zitten hier in de sneeuw min 9 graden brrrr.
    Maar we hebben het prima naar ons zin.
    Lekker aan het langlaufen,en wandelen wel spierpijn.
    We gaan de zwarte loipe doen(Denken dat we volleert zijn)
    Pappa daag je uit voor een potje tennis.
    En van de zomer mag je bij ons de bbq doen.
    En Maris lekker bruin zonder strepen?
    Groetjes van Connie en Bep.

• 28 Januari 2009 - 09:10

Eduïn:

Hoi Hoi,

wat een gave foto's en verhalen. Dat filmpje dat je over zo'n landweggetje naar beneden rijd is helemaal cool. Je weet wel, dat filmpje dat Ada ENG vond ha ha.

Have fun

groetjes Ed

• 29 Januari 2009 - 11:55

Mathijs:

echt lachen de australian open maar maris je zit daar in het publiek toch niet topless te zonnen je moet tennis kijken
    groeten je broertje haha