The Grampians National Park & The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu The Grampians National Park & The Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu

The Grampians National Park & The Great Ocean Road

Door: Arjan en Mariska

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Mariska

20 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Hi Mate's

Er zitten al weer bijna 2,5 week van onze vakantie op en ik kan je zeggen de tijd vliegt echt voorbij.
We hebben al zoveel mooie dingen gezien dat je al bijna zou denken dat we veel langer weg zijn.
En elk nieuw gebied is weer heel anders en heeft zijn eigen schoonheid, dus het wordt nog zeker niet saai!!

Na Mount Gambier zijn we naar The Grampians National Park gereden en daar hebben we een nacht geslapen (bij Hals Cap, voor de Googlers.)
Echt een heel mooi park met veel bergen en bomen en wat mooie meren. Begin 2006 was er een groot gedeelte van dit park afgebrand met de grote bosbranden, dat was nu alleen aan de zwarte stammen te zien, maar de foto's waren wel indrukwekkend.
Wederom veel kangaroo's gezien, blijven toch echt leuke beestjes. Jammer dat er ook eentje snel voor de auto langs wilde springen, die hebben we net ff geraakt, maar gelukkig geen schade aan de auto (dat hebben we eerst ff bekeken...) en toen we terug reden was de kangaroo ook verder weg gesprongen.
Ook voor het eerst een slang gezien, een zwarte van zeker 1 meter groot(we zaten gelukkig in de auto) maar sindsdien kijk ik elke keer als ik uit de auto stap met mijn slippertjes even huiverig om me heen.
In het park waren echt leuke uitdagende 4 x 4 routes, die hebben we natuurlijk ook regelmatig genomen (zie ook het filmpje)

Afgelopen 2 dagen hebben we gereden over the Great Ocean Road. Een erg mooie route langs de kust. Het eerste gedeelte van de route van Port Fairy tot Apollo Bay heeft veel stops waar erg mooie rotspartijen te zien zijn bv. de 12 appostelen (ja idd er staan er nog maar 7), The London Bridge en nog meer. Echt een heel gaaf gezicht zo met die golven erom heen. Daarna hebben we in Appolo Bay op de slechtste camping tot nu toe gezeten, maar ook hier is het nog steeds beter dan Afrika (onze vorige vakantie) de toiletten spoelen gewoon door en de douche heeft ook gewoon warm water (wat een luxe toch).
Het tweede stuk van Appollo Bay naar Torque is meer direct langs de zee, ook weer een mooi gezicht. Vandaag hebben we ook een aantal koala's gezien. Ik was al blij dat ik er eentje verweg in de boom had gespot, rijden we wat verder staan er allemaal toeristen bij een paar dichtbij te kijken, haha.

We zijn nu in Melbourne aangekomen. De rest van de dag ff gerelaxt bij het zwembad en de camper.
Morgen gaan we naar de Australian Open, hebben toch kaartjes kunnen regelen.

Nou dat was het wel weer. We missen jullie natuurlijk allemaal heel erg, maar we vinden het echt niet erg dat we hier nog ongeveer 7 weken mogen rond crossen.

Wat statistieken:

Bijna aangereden door:
1 road train

Heel veel groetjes

Arjan en Maris

Marjo : En idd we zijn nog niet zo bruin, maar zitten dan ook veel in de auto en factor 30+ zorgt zeker dat we niet verbranden.
Volleybal: Balen dat jullie verloren hebben, ik ging er vanuit dat we ook deze voorjaarscompetitie kampioen zouden worden!!!
Jet en Sander : Heel veel succes met de wasmachine, hoop dat het lukt.
Voor diegene die snel op wintersport gaan: Heel veel plezier.

• 20 Januari 2009 - 08:23

Paul:

Jammer Bruinstr... dat je de skippie niet hebt. Het was een mooie kans op een lekkere warme jas met diepe steekzakken!! Het is leuk om op afstand alles een beetje te volgen. Mooi dat zoiets mogelijk is. Geniet van jullie vakantie!! gr.

• 20 Januari 2009 - 17:20

Erik, Rozina En Kids:

We zaten ons net een voorruit voor te stellen met 124.453 insecten lijkjes... Kan geen ruitenwisser tankje tegenop haha. Jullie vermaken je in ieder geval, goed om te lezen.
    Super dat jullie tennis kaartjes hebben kunnen regelen, stiekem een beetje jaloers.
    Hier alles volgens plan, nog 1 1/2 week en dan worden we het huis uitgejaagd door een aannemer.... Verder geen gekke dingen.
    Geniet er lekker van....

• 20 Januari 2009 - 18:25

Rene :

klinkt erg gezellig allemaal daar, helaas gaan jullie naar de Australian Open en niet iemand die hier verstand van heeft.......! balen, jalours e.d. Nee hoor geniet er maar met volle teugen van want zo te horen gaat de tijd daar net zo snel als hier in ons kikkerlandje.

• 20 Januari 2009 - 18:48

Stephanie:

Wat hebben jullie al veel gedaan! Erg leuk om te lezen en de foto's te bekijken. Een hoop dingen heb ik zelf ook gezien en ik waan me een beetje terug down under.
    Geniet ervan!

• 20 Januari 2009 - 19:04

John Stooker:

He luitjes,

Gaat toppie daar down under. Ik heb het gevoel dat het helemaal aan jullie verwachtingen voldoet. Leuke foto's en video's. Vooral de 4x4 video, lijkt me ook wel een keer leuk om te doen. Kan wel zien dat je met het Vernooyvirus besmet begint te raken Bruintje, je rijdt net als die strooiboer Kees.

Blijf jullie volgen en nog veel plezier samen.

BRWB John

• 20 Januari 2009 - 19:06

John Stooker:

Trouwens even ter info Arjan. Vandaag de eerste paal in de grond van de nieuwe kazerne. Hij zal nog wel niet klaar zijn als je terug bent maar het begin is er.

• 21 Januari 2009 - 06:07

Jan En Corry:

Wat een schattig koala beertje.
    Mooie foto

• 21 Januari 2009 - 16:39

Sanne:

Hè wat jammer van die vogel die door jullie is aangereden ;) haha!!
    Veel plezier nog!!
    Australian Open ook super lijkt mij!!
    Liefs,
    Sanne

• 21 Januari 2009 - 17:50

Deb:

Hoi Arjan & Maris,

Zo te zien vervelen jullie je niet, maar ik had ook niet anders verwacht....:-)))
    Leuk om zo jullie verhalen en foto's een beetje te volgen.

Ik wens jullienog heel veel plezier en geniet ervan, maar dat zal wel lukken lijkt me...

Liefs Debster

p.s.
    Thijs heeft gister een andere auto gescoord....!

• 21 Januari 2009 - 19:38

Fred En Evelien:

Hee luitjes,
    Het blijft leuk om jullie te volgen.Leuke verhalen en foto's!!
    Het dierenrijk moet heel bijzonder zijn. Zijn jullie de funnel web spider al tegen gekomen?
    Blijf lekker genieten!!

Groetjes

• 21 Januari 2009 - 20:08

Marco:

ziet er super mooi uit!

niet de hele dag " out " lopen roepen daar bij dat tennis anders hem je geheid een bal op je oog !

gr

• 22 Januari 2009 - 18:17

Rob:

Hallo Arjen en Mariska,

Heb nog ff gekeken naar het tennis maar zag jullie niet zitten.
    Geniet van jullie vakantie, ik blijft jullie volgen via de site

Gr
    Brw rob

• 23 Januari 2009 - 08:28

Harrie En Nel:

Gaat echt snel he .
    Morgen zijn jullie alweer 3 weken weg.
    En zo te zien hebben jullie het erg naar je zin .
    Mariska heb jij eigenlijk ook al gereden?
    Nog heel veel plezier daar saampjes.
    Groetjes van ons.

• 23 Januari 2009 - 12:36

Carla:

Hay Maris,
    wat een heerlijke verhalen en mooie plaatjes.en nog een zee aan tijd, moet heerlijk zijn.lekker verder genieten, wat zo te zien geen probleem gaat worden.Liefs Carla
    Ps, en wij zitten hier met een griep epidemie en druilerig weer, ben jaloers op jullie zon daar down under!