South Australie - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu South Australie - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu

South Australie

Door: Arjan en Mariska

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Mariska

16 Januari 2009 | Australië, Mount Gambier

G'dye Mate,

Zoals de Aussies het zeggen. Na een mooie tocht door de Flinders Ranges zijn we afgezakt naar de kust. Eerst heerlijk op een familie camping in Wallaroo gezeten, daar heerlijk met de camper over het strand gereden en lekker gelunched. Daarna weer verder naar de zuidkust van Australie, dwars door Adelaide, een 4x4 camper voelt zich niet echt thuis in de drukke stad. We zijn beland in Coorong National Park, een park waar veel kust en duinen in liggen. Achter de duinen is een heel groot zout watermeer. Veel vis en geen haaien. Met een keurig uitzicht op het meer hebben we de nacht door gebracht. Je merkt wel dat we aan de kust zitten. De temperaturen zijn gezakt tot tussen de 23 en 26 graden overdag en met een windje in de avond, toch wel tijd voor een jasje aan. Vandaag een mooie alternatieve route door het Coorong NP. Lekker off road gereden. De camper doet goed zijn best, heeft totaal geen moeite om door het mulle strand zand heen te komen. Alleen werd de route iets te uitdagend. Dus maar draaien en terug. Voor de rest eigenlijk lekker gecrossd en gerelaxed. We zitten nu op Mount Gambier, een slapende vulkaan, ik ga er vanuit dat die dat de komende nacht ook nog blijft doen!

We gaan onderweg naar Melbourne, zijn druk bezig met wat kaartjes aan het regelen voor The Australien Open .

Het camperen in Aussie is echt wat anders als in Europa. Een beetje australier heeft een dikke 4x4 en een offroad caravan, Op de campings heb je volledige uitgeruste keukens met een bbq! Echt super en dat voor mag 15 eurries per nacht ( met zijn 2-en)

He luitjes tot snel!

Arjan en Mariska

O ja Hoe was het lasergamen met de teamavond????? .

Jammer dat mijn clubje roerloos is, maar ja wat heb ik met voetbal. En Rob genieten doen we. Nee ma ik rijd niet te hard en eet ook altijd mijn Groente (haha)

No Worries!

• 16 Januari 2009 - 10:48

Jan En Corry:

Prachtige fotos ook voor ons genieten hoor.
    Vooral Skippie erg leuk.
    Maris 26 graden is toch een verademing na de hitte van het binnenland.
    Hier is het nog iets kouder hoor!
    Groetjes.

• 16 Januari 2009 - 13:55

Mirjam:

Nou maris, dat lasergamen was het niet geworden. Wel leuke en iets minder leuke workshops! Twas gezellig met elkaar dat is natuurlijk erg belangrijk! Enne je was niet de enige die het moest missen er waren er ook een paar ziek!
    Geniet van jullie vakantie!
    Groetjes Mirjam

• 16 Januari 2009 - 20:36

Marco:

hey,

ziet er goed uit!!
    veel plezier nog, blijven schrijven en foto's posten!

gr marco van de boerenbrandweer

• 17 Januari 2009 - 03:43

Carla, Denis En Nic:

Hoi hoi,

Hier een berichtje uit de nachtdienst.
    Zo te zien aan de foto's en de berichten vermaken jullie je daar wel. Nou wij hier in het nacht- leven ook. We hebben even tijd vrij gemaakt om even te reageren op jullie berichtjes en foto's.

Lasergamen was ontzetten leuk. Nee, we werden vermaakt door Oudshoorn en concorten. Het was gezellig. de foto's zie je in maart.
    Geniet nog lekker van jullie reis.

Groetjes,
    Nicole(die half gaar op de afdeling loopt), Carla en Denise.

• 18 Januari 2009 - 09:26

Anoiuk:

Ha Maris en Arjan, ziet er goed uit zeg!! En Maris nog aan Mallorca gedacht op het moment dat jullie met de camper het toch iets te gek vonden worden off road? Mooie foto's, die roadtrain en skippie. Hier alles prima. Vrijdag helaas verloren met volleyballen met 2-1, maar wel lekker gespeeld en het was weer gezellie! Geniet van alles!! Tjuus Arjan & Anouk

• 19 Januari 2009 - 08:44

Marjolein:

Leuk hoor alle verhalen! Hier weinig nieuws. Killie zien er op de foto's trouwens nog niet zo heel bruin uit. Moet je wel even voor zorgen hoor anders komen wij van wintersport nog bruiner terug haha!! Veel plezier nog!

• 19 Januari 2009 - 17:00

Jet & Sander:

Hee Maris en Arjan,

Bevalt ons prima in je huisje hoor Maris, alleen de wasmachine is toch nog stuk gegaan (technicus is al geregeld), ook Tommy leeft nog (is eindelijk vriendjes met Sander) en verder vermaken we ons prima! Jullie ook zo te zien!

Groetjes!