The outback - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu The outback - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu

The outback

Door: Arjan en Mariska

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Mariska

13 Januari 2009 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Na een aantal dagen weer een teken van leven van ons. We zijn inmiddels weer opgeknapt.
Afgelopen dagen hebben we in de outback (the red center) doorgebracht.
Eerst na een vlucht van 3 uur naar Alice Springs de camper opgehaald. Een mooi ding en gelukkig voor Arjan doet hij het ook heel goed op de off road routes. Eerst ff inkopen gedaan en daarna de rest vd dag erg rustig aan, want het is toch best heet 37 graden. De volgnde dag naar de Kings Canyon gereden. Een erg leuke route waar je je bijna alleen op de wereld voelt. In 350 km maar 5x een auto tegen komen is toch best bijzonder. Aangekomen in Kings Canyon ons eerst vermaakt in de camper met de airco op vol speed, midden op de dag is het anders bijna niet uit te houden. 's avonds genoten van een zonsondergang bij de canyon en daarna vroeg naar bed om de volgende dag om 5.00 te gaan wandelen.
De wandeling in de canyon was heel erg mooi, maar voor ons wel een zware opgave. We waren net 2 lama's, om de paar meter tufte er we een van ons een roggel uit.
Daarna gingen we opweg naar de Ayers Rock (die rode berg). Die we bij een mooie zonsondergang en de volgende morgen weer heel vroeg ook bij een mooie zonsopgang hebben bewonderd. Hij kleurt dan heel mooi rood.

Na het vroege opstaan voor de zonsopgang zijn we nog ff snel een uurtje gaan slapen want deze dag werd een lange reisdag. We hebben 760 km afgelegd, de wegen zijn hier prima dus dat is fijn. En uiteindelijk kwamen we aan in Coober Peddy, een stadje waar veel mensen onder de grond wonen, maar wij hebben toch maar gekozen voor een camping boven de grond met zwembad, wat echt een opluchting is met 37 graden.
We zijn wel wezen kijken bij een ondergrondse camping, volgens mw de enige in de wereld....

De volgende dag konden we iets later op weg, moetsen nu 'maar' 500 km afleggen. Dit keer naar port Augusta een stadje waar niet heel veel te beleven was. Onderweg wel een mooi op gedroog zoutmeer gezien. Wel gaaf gezicht ineens zo'n groot wit vlak.
Nu op een camping in de bush geslapen, werden al om 7.00 uur uit de camper gejaagd door de hitte, je ziet wij hebben het hier ook echt wel zwaar!!!!!

Vandaag zitten we in Flinders Range een mooi gebied met weer een heel ander landschap, veel bergen en groen. Vandaag ook voor het eerst levende skipies gezien. Vorige dagen zagen we alleen dooie langs de kan van de weg.

Zo dat is een heel lang verhaal en dan is nog lang niet alles verteld. We proberen volgende keer wat eerder wat te laten horen zodat het wat makkelijker is om te lezen.

De berichtjes van jullie vinden we helemaal super. Leuk dat zoveel mensen nog enthousiast zijn.

Heel veel liefs hier vanuit Aussie en tot snel maar weer.
Arjan en Maris

PS

Vandaag wel de mogelijkheid om wat foto's te plaatsen! Dus geniet er van. Vandaag een mooie rit naar het strand, lekker gelunchd met de camper op het strand heerlijk!!

En voor de vrienden van de boeren brandweer Leuk om te volgen hoe het gaat met de uitrukken en de nieuwe wagen. O ja heb je ze hier ook in Peterbilt en Kenworths zien rijden met een bordje ROAD TRAIN er op! En voor de stadse brandweer Gouda en Leiden, Tijs ik heb mijn broek bij de bever gekocht haha

• 13 Januari 2009 - 10:52

Wout En Gerrie:

Wij hebben weer heel erg genoten van het verslag. Wij zijn nooit in het midden geweest van Australië maar als ik jullie verslag leest en camperen met de camper, dan zie ik onszelf daar nog wel een keer rijden. Zo'n vrijheid en zo'n schitterende natuur en zo'n rust. Dat wordt voor jullie verschrikkelijk wennen als je weer terug bent.
    Geniet er maar van met volle teugen.

• 13 Januari 2009 - 11:03

Mirjam Van Driel:

Hoi Arjan en Mariska,
    Hartstikke leuk', die reisverslagen, maar in dit koude kikkerlandje zijn wij natuurlijk heel nieuwsgierig naar de foto's!

Groetjes,
    Mirjam
    brandweer Gouda

• 13 Januari 2009 - 11:56

Harry En Nel:

hoi Arjan en Mariska.
    We hebben het verslag gelezen. Ik heb op google earth zitten kijken waar jullie zijn.
    Leuk om jullie volgen en succes met de hitte.
    We zijn nieuwsgierig naar de foto's.
    Gr Harry en Nel

• 13 Januari 2009 - 12:44

Corry En Jan:

Hallo luitjes
    Met plezier jullie verslag gelezen.
    Haast niet voor te stellen dat het daar zo warm is.
    Wat een vrijheid daar en wat een rust.
    Hier kom je op de parkeerplaats al tien auto tegen haha
    Kijken echt uit naar jullie verslagen,zo leuk.
    Jullie gaan zo naar bed denk ik of misschien te warm?
    Veel plezier.
    Alles weer opgeknapt hier.

• 13 Januari 2009 - 15:04

Marijke:

Jullie hebben een druk programma zeg! Maar zo te lezen nemen jullie wel de tijd om te genieten. Hier is het mooie weer helaas op en regent het.....

• 13 Januari 2009 - 17:00

Jor En Alin:

Zo te lezen gaat het supergoed ondanks de hitte. We blijven zo goed op de hoogte, leuk!!

Veel plezier nog!

Groetjes uit het koude en regenachtige Holland

• 13 Januari 2009 - 19:56

John Stooker:

Hey,
    Leuk jullie zo te kunnen volgen via deze site. Ben wel een beetje jaloers op jullie, lijkt me ook heel leuk om dit een keer te doen. Even ter info Arjan; gisteren de Artego, de korte en smalle versie, van de Meern bekeken tijdens de oefenavond. Donderdag gaan we nog even kijken bij de nieuwe Artego van Woudenberg, dit is de bredere en de langere versie. Laat je wel weten wat de indrukken en reacties zijn.

Nog heel veel plezier en ik blijf jullie volgen.

Brandweerboer John

• 14 Januari 2009 - 09:41

Harrie En Nel:

Hoi Mariska en Arjan .
    Bedankt voor de spannende video opname.
    [Ha ha]

• 14 Januari 2009 - 13:04

Karen Koelman:

He daar! Je lijkt wel een parttimer, zoveel vrije dagen zeg!
    Leuk verhaaltje om te lezen. En de foto's ook, kan ik Arjan ns goed bekijken,hahaha.
    Ik moet straks naar het UMCU voor de teambuildingsavond?! ben errug benieuwd, hoorde dat dat stomme buro v. Oudshoorn er ook bij is, blehh. Die vrouw stond vorige keer te smullen dat Mariska O moest huilen.Ben dr helemaal al klaar mee, stomp die Oudshoorn zo voor de bek.... oke oke .Ik mis mijn moppersmurf best een beetje op de vrijdag.
    Doei, Karen.

• 14 Januari 2009 - 14:46

Mathijs:

he arjan en maris
    dat is een beste vrachtwagen,kan je voor mij niet een mooi autootje regelen daar voor een mooi prijssie die van mij is overleden groeten en veel plezier

• 14 Januari 2009 - 15:17

Corry En Jan :

Leuke video,reed Arjan niet een beetje te hard of leek dat maar zo.?
    Tot hoors

• 14 Januari 2009 - 18:37

Sanne:

Hey!!

Weer leuk om te lezen hoe jullie het maken daar??
    Alleen dat verhaal van die rochels?? Moest dat nou, Maris?? ;)

Veel plezier nog!!
    Liefs,
    Sanne

• 15 Januari 2009 - 09:59

Robbalk:

He luitjes,
    allemachtig prachtig wat jullie daar te zien krijgen , wees maar trots dat je dit mee mag maken .
    ik ben stik jaloers op jullie joh !
    he kakkerlak , verbeek is ontslagen dus je cluppie is nu helemaal dolende .
    wij maken er in de tussen tijd dat jullie pleite zijn , maar het beste van , jammer dat je er niet ben arjen ,nu er valt weinig te narren .
    goed lui ,denk erom :genieten he
    groet brandweerboer rob