Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arjan en Mariska - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Arjan en Mariska

Blijf op de hoogte en volg Arjan en Mariska

07 Januari 2009 | Australië, Sydney

He hallo allemaal

Voor ons is het best raar om voor te stellen dat jullie aan de andere kant van de wereld druk bezig zijn met het krabben van de autoruiten, schaatsen en het maken van ijsduiken.

Hier in Sydney is alles super, alleen nadat ik (Arjan) gisteren wat ziekjes ben geweest, heeft Maris nu last van de uit NL meegenomen griep!

Zoals we gisteren als schreven is Sydney echt super relaxed. Iedereen is echt behulpzaam. De douane beambte die wil weten wat er in de kippe cup a soep zit. ( Die mocht haast het land niet binnen) of de buschauffeur in de hop on and of bus.

Begin even bij het begin. De reis was lang maar zeker niet vervelend. Zijn weer bij met alle films. Eten was goed maar toch wel vermoeiend. Gelukkig konden we bij aankomst in het hotel lekker in ons bed duiken. Het enige wat even aanpassen is, is het douchen op de gang! Ach ja backpackers life he ?

Maandag zijn we direct lekker toeristisch bezig geweest en een ronde met spring op en af toeristen bus. Het voordeel is dat je veel van Sydney ziet en zelf kan bepalen wat leuk is. Lekker gelunchd in Darling Harbour, uiteraard naar de Harbour Bridge en Opera House geweest!

Dinsdag was het tijd voor regel zaken, Eerst maar even naar de Sydney tower voor een blik op Syndey van af 260 meter hoogte, ook nog even een rondje buiten om de toren gelopen. Was erg leuk door het heldere weer had je ver uitzicht, alleen jammer dat men een wolken krabber tussen de toren en the opera house hebben gezet, want die zie je net niet. Daarna lekker chillen in Hyde park en opzoek naar een vliegticket van Cairns naar Sydney. In NL kost een dergelijk ticket voor 2 personen ongeveer 400 eurries en hier voor met zijn twee-en nog geen 120!! O ja ook nog heel even snel internet gecheckt in een hele grote apple store, niet raar hoor als iedereen er gewoon aan het internetten is. Daarna doorgelopen voor een borrel bij het opera house in een lekker namiddag zonnetje. Door de botanische tuin waar de witte ara's (papegaaien) rond vliegen en de vleermuizen in de bomen hangen, zijn we naar een uitkijk punt gelopen voor wat nacht foto's van het operahouse en harbour bridge. Als het donker is vliegen de die vleermuizen weg, Wat zijn die beesten groot zeg! Maar volgens Maris niet prettig!

Mariska is vandaag niet helemaal de fitste dus lekker relaxed naar Boundi beach gegaan met de hop on and off bus. Heerlijk om nu aan het strand te liggen met ruim 25 graden.
Boundi is wel the place to be. Iedereen aan het relaxen veel surfers en de stoere life guards.

Voor de rest lekker gerelaxed, tas aan het inpakken en klaar maken voor morgen

Toch zijn er ook wel wat dingen om aan te wennen, Ten eerste moet je eerst rechts kijken en dan naar links als je wil oversteken, ander lig je onder de bus en kerst versieringen terwijl je in je korte broek loopt hmmmm is toch wat anders dan we gewend zijn.

Morgen vliegen we naar Alice springs daar halen we de camper op en blijven een nachtje slapen op de camping. Vrijdag vertrekken we naar Ayers Rock, ( die rode berg)

He luitjes we gaan verder onze tassen inpakken en over een paar uurtjes lekker slapen!

groetjes

A&M

• 07 Januari 2009 - 12:17

Walter:

Nou ziet er goed uit!!!

Zitten wij hier met -10 vernikkelen haha veel plezier nog

• 07 Januari 2009 - 12:19

Harrie En Nel:

leuk hoor om die foto,s te zien.
    Maar dat griepvirus hadden jullie beter in
    Nederland kunnen laten.
    Ik was al zo blij dat jullie niet ziek waren op de dag van vertrek.
    Lijkt me niet fijn om zo lang te moeten vliegen terwijl je niet lekker bent.
    Nou beterschap en Een hele fijne vakantie.
    Groetjes Harrie en Nel

• 07 Januari 2009 - 12:44

Sanne:

Beterschap Maris!!
    Goede vlucht alvast!!

• 07 Januari 2009 - 12:50

Jose Mocking:

Hallo Mariska en Arjan,

Ik kreeg net via Sanne de link door. Leuk om te lezen.
    Ik ga jullie een beetje volgen hoor. Geniet er lekker van.

Groeten Jose

• 07 Januari 2009 - 13:31

Greet:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en meemaken. Beterschap nog Mariska en een goede reis verder

Groetjes Greet

• 07 Januari 2009 - 16:32

Corry:

rot voor jullie he hahaha

• 07 Januari 2009 - 17:42

Lisette:

he broer en zussie

wat rot voor jullie dat het daar 25 graden is geef mij maar -10 :( hahah grapje, lekker hoor geniet er maar van en geniet van jullie trip met de camper wij houden het nog lekker bij het krabben en schaatsen.

dikke dikke kus voor jullie

• 07 Januari 2009 - 17:59

Kees En Neel:

Hoi hoi,
    heel veel plezier de komende twee maanden "down under"! Erg leuk om zo een beetje te volgen wat jullie daar allemaal beleven.
    Geniet ervan, groetjes Kees en Neel

• 07 Januari 2009 - 19:25

Hans En Bep:

lekker genieten! We volgen jullie!En straks lekker met de camper op pad.Veel plezier!

• 07 Januari 2009 - 20:38

Fred En Evelien:

Hee luitjes, Leuk om te lezen!! HAve fun.

stand van zaken boerenbrandweer 2009
    3 uitrukken!!

• 08 Januari 2009 - 08:35

Lindy Mocking:

Dag Maris en Arjan..

Wat leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven van jullie avonturen..

Veel plezier nog.

Groetjesss..

• 08 Januari 2009 - 12:23

Arie:

Hoi Arjan,

Echt vervelend daar heb ik in de gaten, heel veel plezier

Groetjes Arie

• 09 Januari 2009 - 19:21

Joy&Frank:

Hey Maris & Arjan!

Wat klinkt dit al helemaal super! En jullie foto's zijn ook om hier thuis van te genieten!

Wij houden nog even vol in de kou. Kan niet wachten tot gaat dooien!Sorry, voor alle schaatsliefhebbers/Frank.

Maris, ik hoop dat je al wat opgeknapt ben...?!

En, nog ff nieuwtje... Wij vertrekken volgende maand naar Florida en Bahamas!!

Geniet ze!!

Liefs, Joy

• 09 Januari 2009 - 20:45

Jan En Corry:

Jullie liggen w.s. nog te pitten het is hier 21.45.
    Beviel het camper rijden?
    Hoe is met de griep al weg?
    Hier zijn we weer aan het opknappen,
    Fijn weekend daar.

• 10 Januari 2009 - 10:42

Ilse:

Iedereen al weer beter aan het front? Ziet er goed uit in elk geval. Wacht nu natuurlijk met smart op de kangaroes...
    x Ilse

• 11 Januari 2009 - 16:48

Denise, Jop, Freken:

Echt jalours op het mooie weer en de korte broeken.

Groetjes Denise

• 11 Januari 2009 - 22:32

Andries Rikkers:

He Mariska en Arjan,

Gaaf om jullie zo aan de andere kant van de wereld te zien in korte broek, terwijl ik mezelf net aan het opwarmen ben na een dagje schaatsen. Heel veel plezier met jullie rondreis. Een ding snap ik alleen niet Mariska? Hoe kun je nu ziekjes zijn als je geen avonddienst hebt? Hahahaha.

Groet Andries

• 12 Januari 2009 - 08:26

Joost:

Hey,

Wat leuk om te lezen dat jullie het zogoed naar je zin hebben.
    Geniet ervan dan doen wij het ook. Idd bij een temperatuur rond het vriespunt haha.

Tot snel,

Groeten Joost

• 12 Januari 2009 - 09:25

Harry En Nel:

Hoi allemaal. Mariska en Arjan maken het goed.
    Helaas hebben ze nog geen internet bereik. We kregen een sms morgen proberen ze het weer, dus blijf kijken.
    Harry en Nel.

• 12 Januari 2009 - 16:59

Auke:

He luitjes,

dat ziet er wel super relaxed uit zo. Beetje op het strand hangen in januari. Ben best jaloers moet ik zeggen...
    Heel veel plezier verder en ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslagen...

groetjes...

• 12 Januari 2009 - 17:52

Frans En Fre:

Jammer dat jullie getroffen zijn door de griep maar gelukkig heb je nog een aantal weken voor de boeg om heeeeeeel veeeeeel te zien en te beleven. Snel opknappen en we kijken uit naar julie mails en foto´s. xxx van ons.

• 13 Januari 2009 - 08:45

Mathijs Debbie :

leuk om jullie verhalen te lezen hetis daar goed uit te houden volgens mij nou geniet ervan groeten
    mathijs debbie en macho

• 13 Januari 2009 - 12:04

Gertjan En Ada:

Heel erg leuk om jullie berichtjes te lezen en zo jullie reis te volgen.Erg mooi allemaal!!!
    Ik kijk uit naar de foto's die jullie er ongetwijfeld van hebben gemaakt. Groetjes Gertjan en Ada